En underbar vecka i Idre fjäll!

Det är skönt att vara hemma men ändå inte. En vecka sprang ju för fan iväg, kändes som en helg.
Det var helt underbart och Sofia du missa verkligen något kan jag ju tala om :) Visst har ni saknat mig ändå? ;D Jag har tänkt på er allihoppa, everyday!

Hade rätt ball med folket men hade vart ännu roligare ifall någon person i min ålder var med. Det var bara massa äldre så jag var la en del med Anton och Tim. Söta killar de där, heeelt störda.. precis som jag så snacka om att de blev bängt :D

Jag tänkte berätta dag för dag vad vi gjort, självklart har man åkt skidor var eviga dag men ändå, kul! :D




Dag 1:
Vi kom till Idre fjäll runt 11 tiden, jag och Primus hyrde grejer på en gång och for ut i backarna. Liftarna stängde nämligen 15 hela veckan så man fick ju passa på. Rätt tidigt att stänga men det blev ganska mörkt.
Jag trodde att jag skulle vara som en nybörjare men inte, jag var så grym va. Det var Primus denna gången som fick hänga med i takterna, förra året vänta de mycket på mig. Det satt liksom i, samma när man lär sig cykla. Man lär sig en gång sen kan man ju, inte så att man är helt värdelös varje gång man sätter sig på en cykel direkt HAHA. Så att... det gick finfint!
De andra kom så mycket senare så de hann inte åka något med oss men vi träffades senare i stugorna och drack lite bärs. Vi la oss ganska tidigt, nästan varje dag. Vi la oss vid 22 tiden, var helt slut, allihoppa. Lång bilresa och sedan hade man hållt i gång i backarna! :D


Helena ;D


mamma :p


Jag och Primus i sittliftarna, tråkigt väder idag :(


Dag 2:
På måndagen var det strålande solsken och helt underbara och mjuka backar! Det var verkligen perfekt! Förra året hade vi inte sol överhuvudtaget så nu fick jag se Idre på ett helt annat sett liksom :D Jag drog mig redan utför svarta backa, men röda är ju skönast tycker jag :) Anton åkte snowboard för första gången så man fick vänta en del. Apinya åkte också skidor, även hon stod på ett par sådana för första gången. Så vi alla åkte tillsammans i deras takt.
Under lunchen drack vi lite öl och shotta en hel del jäger. Apinya ville dricka det för att våga ta sig ut i svarta backar sa hon. Men hennes åkande varade inte så länge haha.
Vi åkte i barnskogen och där ville Anders åka mellan träna och fick även med sig Primus på köpet. Apinya ville inte vara feg så hon åkte efter och skrek att jag var en fegis som åkte ut den vanliga vägen tillsammans med Tim och Anton. Men hon fick så att hon teg. PANG sa det och hon åkte rätt in i ett träd och låret fick ta all stryk. Det blev alltså inget mer åkande för henne den dagen inte heller tisdagen. En som körde scooter fick komma och hämta henne haha :D


Ohyeaah!


västsidan, backe bakom mig med! :D


Apinya nedför Nord backarna


Fint :)


helt underbart!


Anton kollar in Apinya och Anders haha


Tim och Anton i de gamla sittliftarna som gett mig en massa blåmärken haha


Anton, Apinya och Helena :)


Primus och Anders :)


Mamma ser helt vettskrämd ut haha. Vi skall på snowracer tävling ;D


Tim åkte in i granen innan vi ens hunnit till backarna :D


Helena och Primus :D


Apinya är redo! :D


Primus i fullfart! :D


Mamma hahaha!


Lilla William :D


Dag 3:

Usch fy va mulet det var idag. Man såg inte ens nedför backarna man åkte bara rätt in i dimman. HAHAHA påminde om Primus då han fyllde 30 och var sket full och drog upp skjortan och sa "in i dimman, in i dimman". Ne, men man såg absolut ingenting, det var lite läskigt. Blev inga svarta backa idag, tog bara röda. Hitta min favorit backe, den heter "Glader" (röd backe). Backarna i Idre är inspirerade av Snövit därför har de alla dvärgarnasnamn :D HAHA


Liten del av Nordsidan. fr.v Svart, röd och röd. Inte dimmigt nu, men det kom senare.


Primus och Anders :D


Dimman börjar komma, tillslut blev det jättetjockt!


Anders, Apinya och Primus :D

Fint :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0